GYIK

Általános kérdések

Mi az OpelConnect?

Az OpelConnect egy új módja annak, hogy online maradjon és biztonságban legyen az utakon. Intelligens rendszereink mindig segítséget nyújtanak, online szolgáltatásaink pedig biztonságot és innovációt kínálnak. Az OpelConnect nyugalmat és gondtalan mobilitást biztosít a vezető kényelme érdekében. Az OpelConnect információkat ad a forgalmi helyzetről, a vezetési adatokról és az útvonalról, így segítségével igazán okosan vezethet. Az OpelConnecttel biztonságban érezheti magát, ezáltal az utazás izgalmas és hatékony.

Milyen szolgáltatások érhetők el az OpelConnect segítségével?

A segélyhívás és a műszaki hiba hívás már elérhető. További szolgáltatások, mint például az élő navigáció, a járműstátusz vagy a távoli elérés funkciók a közeljövőben érkeznek. A szolgáltatások köre és elérhetősége országonként és járművenként eltérő. További részletek: https://www.opel.hu/

Mely autókkal elérhető az OpelConnect?

Az OpelConnect 2019. május / június óta elérhető a Grandland X, a Crossland X, a Zafira Life, a Combo és a Vivaro esetében, illetve elérhető lesz az összes jövőbeni modellünkön is.

Minden szolgáltatás elérhető minden autó számára?

A szolgáltatások elérhetősége és köre országonként és járművenként eltérő. Miután létrehozta fiókját és bejelentkezett az OpelConnect Store -ba, a járműve alvázszáma (VIN) alapján láthatja, mely szolgáltatások állnak majd rendelkezésére az autójában.

Beszerelhetem az OpelConnectet a jelenlegi autómba?

Az OpelConnect nem szerelhető fel utólag a már legyártott autókra, kizárólag a gyárban lehet beépíteni.

Hozzáférés az Opel Connecthez

Mit kell tennem az OpelConnect használatához?

Ha OpelConnecttel felszerelt járművet vásárol, regisztrálnia kell és aktiválnia kell a szolgáltatásait. Ha kereskedője előregisztrálta Önt, akkor e-mailt fog kapni az Opeltől – egyszerűen kattintson a levélben található linkre az aktiváláshoz. A myOpelhez a myOpel weboldalon is hozzáférhet, a fiókját ott is létrehozhatja. Alternatívaként a myOpel alkalmazásban, vagy közvetlenül az OpelConnect Store-ban is létrehozhatja fiókját.

Regisztrálnom kell az OpelConnect szolgáltatások használatához?

A segélyhívás és a műszaki hiba hívás kivételével online szolgáltatásaink igénybevételéhez regisztrálnia kell.

A segélyhívást és a műszaki hiba hívást már a jármű átadásakor aktiváljuk. Kérjük, vegye figyelembe a vonatkozó feltételeket.

Hogyan férhetek hozzá a fiókomhoz?

A fiók létrehozása után bejelentkezhet a myOpel weboldalon, a myOpel alkalmazáson vagy az OpelConnect Store-on keresztül.

E-mail címem megváltozott. Hogyan változtathatom meg az e-mail címemet a fiókban?

E-mail címét megváltoztathatja a myOpel webhelyen, a myOpel alkalmazásban vagy az OpelConnect Store-ban. Jelentkezzen be a jelenlegi e-mail címével és jelszavával, lépjen a "Fiókom" oldalra, és módosítsa adatait. Az új e-mail címe ekkor automatikusan módosul a myOpel webhelyen, a myOpel alkalmazásban és az OpelConnect Store-ban egyaránt.

OpelConnect Store

Mi az OpelConnect Store?

Az OpelConnect Store egy új weboldal, amely információkat nyújt az Opel online szolgáltatásaikról (ideértve az árakat is), illetve lehetőséget ad az online szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézésre (például regisztráció, szolgáltatások aktiválása, vásárlás). Az OpelConnect Store elérhető a myOpel webhelyen vagy a myOpel alkalmazáson keresztül is.

Hogyan aktiválhatom a szolgáltatásaimat?

A szolgáltatások aktiválásához keresse fel az OpelConnect Store weboldalt, és jelentkezzen be fiókjába. Ha még nem hozott létre fiókot, regisztálhat az OpelConnect Store-ban, vagy a myOpel weboldalon. A regisztrációnak, a szolgáltatások aktiválásának és megvásárlásának részletes leírása itt található.

Az OpelConnect Store összes szolgáltatását aktiválni kell?

Az OpelConnect Store-ban minden szolgáltatást aktiválni kell, két kivétellel: a segélyhívás és a műszaki hiba hívás alapesetben mindig, automatikusan aktiválva van.

A segélyhívás kizárólag vészhelyzet esetén küld adatokat a segélyszolgálatoknak. A műszaki hiba hívást csak manuálisan lehet elindítani a járműben, és Ön dönti el, használja-e vagy sem. A műszaki hiba hívásra vonatkozóan Ön módosíthatja az adatvédelmi beállításokat, és eldöntheti, hogy a rendszer mely adatokat továbbítsa a gomb használata esetén.

Hogyan lehet lemondni egy szolgáltatást?

Ha le szeretne mondani egy szolgáltatást, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. A kapcsolattartási adatok a GYIK szakasz végén is megtalálhatók. A tanácsadó jegyet nyit és feldolgozza az Ön kérését. Ha Ön megvásárolt egy szolgáltatást, kérjük, vegye figyelembe, hogy a hitelkártyáját 15 nap elteltével terheljük meg. Ezen időszak alatt az ügyfélszolgálaton keresztül visszavonható a vásárlás. A 15. nap után visszatérítés nem lehetséges. Felhívjuk figyelmét, hogy a szolgáltatás nem törlődik abban az esetben, ha az érintett járművet eltávolítják az Ön fiókjából.

Felvehetek egynél több járművet a fiókomba?

Igen, akár 10 járművet is felvehet a fiókjába. Lépjen a "Saját fiók" elemre, és írja be a jármű alvázszámát (VIN) a megadott területre. Az új járművet automatikusan hozzáadjuk fiókjához.

Hogyan törölhetem a fiókomat az OpelConnect Store-ban?

Ha szeretné törölni vagy megváltoztatni adatait, kérjük, jelentkezzen be az OpelConnect Store-ba a regisztrációkor megadott e-mail címmel és jelszóval. Ezután a „Fiókom” menüben törölhet információkat a profiljából. Fiókja és az összes kapcsolódó adat végleges törléséhez kérjük, küldjön egy e-mailt a kérésével a következő címre: privacyrights-opel@mpsa.com. Felhívjuk figyelmét, hogy fiókja törlése esetén a myOpel webhelyre és a myOpel alkalmazásba sem fog tudni bejelentkezni.

Árak

Hogyan érhető el az OpelConnect rendszer?

Az OpelConnect rendszer opcionálisan érhető el új autó rendelésekor. Legtöbb modellünkön a navigációs rendszer megrendelésekor az OpelConnect alapfelszereltségként érkezik. Az OpelConnect szintén alapfelszereltség elektromos és plug-in hibrid járműveink esetén. További részletek az árlistán vagy a jármű konfigurátorában találhatók.

Fizetnem kell az OpelConnect szolgáltatásaiért?

Számos szolgáltatást díjmentesen biztosítunk minden, OpelConnect rendszerrel érkező új autóhoz 10 éven keresztül. Néhány szolgáltatásunkat előfizetési díj ellenében biztosítjuk – amennyiben Önnek szüksége van rájuk. Díjmentesen nyújtott szolgáltatás például a segélyhívás, a műszaki hiba hívás, a járműstátusz-lekérdezés, a távoli elérés funkciók, illetve az útvonalkezelés. Az élő navigáció szolgáltatást 3 évig díjmentesen kínáljuk.

Hogyan indíthatok online szolgáltatásokat?

Szolgáltatásokat az OpelConnect Store-ból indíthat el. Kérjük, jelentkezzen be a regisztrációkor megadott adatokkal, és ha még nem tette meg, akkor a jármű alvázszámának (VIN) megadásával adja hozzá járművét a profiljához. Ezt követően áttekintheti az összes szolgáltatást, ami az Ön járművéhez igénybe vehető, és dönthet, hogy aktiválja (vagy díjköteles szolgáltatás esetén: megvásárolja) ezeket a szolgáltatásokat online. Ha szolgáltatást vásárol, akkor a fizetési folyamat során meg kell adnia a bankkártyája adatait. A vásárlás után látni fogja, hogy a szolgáltatás hozzáadódott a profiljához.

Adatvédelem

Kivel és milyen céllal osztja meg az OpelConnect a személyes adataimat?

Az OpelConnect az Ön személyes adatait csak az adatvédelmi irányelvekben https://connect.opel.hu/legal/adatvedelem felsorolt célokra és címzettekkel osztja meg.

Küld-e a jármű helymeghatározási adatokat?

A szolgáltatások nyújtásához szükség van az Ön  tartózkodási helyére. Az adatvédelmi beállításokban Ön bármikor elrejtheti tartózkodási helyét, és megakadályozhatja az adatküldést (a segélyhívások kivételével). Ha meggondolja magát, bármikor módosíthatja ezt a beállítást, hogy helyzetét újra láthatóvá tegye az OpelConnect szolgáltatások számára. Ennek a beállításnak a felülbírálására csak vészhelyzetben kerülhet sor, az Ön életének védelme érdekében.

Milyen személyes adatokat gyűjtenek?

A regisztrációhoz meg kell adnia nevét és e-mail címét, illetve létre kell hoznia egy jelszót. A szolgáltatások aktiválásához meg kell adnia járműve alvázszámát (VIN). Ha a kereskedője elvégzi az Ön előzetes regisztrációját, akkor rögzíti az Ön címét és telefonszámát is.

Dönthetek, mely adatokat adom meg?

Az Ön neve, e-mail címe, jelszava és alvázszáma (VIN) mindenképpen szükséges a profil létrehozásához és az online szolgáltatások aktiválásához. Nincs szükség fiókra a segélyhívás és a műszaki hiba hívás igénybevételéhez – ezeket a szolgáltatásokat a jármű vásárlásakor elfogadott Általános Szerződési Feltételek alapján kínáljuk.

Hogyan lehet megváltoztatni az adatvédelmi beállításokat?

Ha az autója nincs felszerelve navigációs rendszerrel, megváltoztathatja az autó adatvédelmi beállításait a fekete szerviz gomb és az SOS gomb egyszerre, legfeljebb egy másodpercig tartó megnyomásával. A navigációs rendszerrel felszerelt járművek többségénél a beállítások menüben változtathatja meg az adatvédelmi beállításokat. Kivételt képeznek a Crossland X és a Grandland X modellek csak belső égésű motorral szerelt változatai abban az esetben, ha az élő navigáció szolgáltatást nem aktiválták – ezen esetekben az adatvédelmi beállítás nem módosítható a menüben, kérjük nyomja meg egyszerre a fekete szerviz gombot és az SOS gombot.

Segélyhívás

Hogyan indul el automatikusan a segélyhívás?

A segélyhívás automatikusan indul a jámű balesete esetén. A légzsák vagy az övfeszítő aktiválásakor azonnal létrejön a kapcsolat a 112-es segélyközponttal.

Kézi segélyhívást kezdeményezhetek?

Igen, segélyhívás manuálisan is indítható a piros SOS gomb hosszú megnyomásával. Olyan esetekben használható, ha Önnek orvosi segítségre van szüksége, vagy ha olyan balesetet észlel, amely segítséget igényel.

Kihez kapcsolódik a segélyhívás?

A segélyhívás mindig a legközelebbi, helyileg illetékes segélyhívó központhoz fut be. A vészhelyzet természetétől függően a segélyhívó központ kapcsolatba lép a megfelelő segélyszolgálatokkal.

Milyen adatokat küld a járművem?

Segélyhívás esetén az Európai Szabványügyi Bizottság által meghatározott "minimális adatkészlet" kerül továbbításra, ami tartalmazza a baleset pontos helyét, a hívásindítás módját (automatikus vagy kézi), a jármű alvázszámát (VIN) és típusát, a használt üzemanyagot, a pontos időt és a menetirányt. Ez különösen fontos az autópályák esetében.

Mire használják a jármű által küldött adatokat?

Segélyhívás esetén az adatokat a sürgősségi szolgálatok használják, hogy vészhelyzetben a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban segíthessenek.

Műszaki hiba hívás esetén az elküldött adatok a műszaki csapat munkáját segítik.

Milyen vészhelyzetekben nyomhatom meg az SOS gombot?

A segélyhívó funkció a járműben elképzelhető bármely vészhelyzetben vagy életet veszélyeztető helyzetben használható, függetlenül attól, hogy baleset vagy orvosi vészhelyzet van-e, vagy esetleg Ön tanúja egy közlekedési balesetnek, és értesítené a mentőszolgálatot. Ha olyan helyzet adódik, amikor Ön alapesetben a 112-t tárcsázná telefonján, használhatja a járműve piros SOS gombját is. Tartsa nyomva a piros SOS gombot több mint 2 másodpercig, és  a rendszer összekapcsolja a helyi 112 segélyhívó központtal.

Mi történik, ha véletlenül nyomom meg a piros SOS gombot?

Ilyen esetek néha előfordulhatnak. Ha véletlenül nyomta meg a gombot, nyomja meg másodszor is a hívás befejezéséhez. Ellenkező esetben a rendszer kapcsolja a segélyhívó központ operátorát, akinek megmagyarázhatja a helyzetet.

Mi történik, ha nem tudok beszélni a segélyközpont operátorához, vagy ő nem ért engem?

A segélyhívást a helyileg illetékes segélyhívó központhoz továbbítjuk. Az operátor a helyi nyelven fog beszélni. Ha egyetlen utas sem képes beszél, például sérülések miatt, vagy a beszéde nem érthető, de a „minimális adatkészlet” továbbításra került, akkor a mentőszolgálatot a jármű helyéhez küldik. Külföldön, ha az alkalmazott nem beszéli az Ön nyelvét, megpróbálhat angolul beszélni.

Mindig működik a segélyhívó funkció?

A műszaki hiba hívás funkció vezeték nélküli telekommunikációs hálózatokon és műholdas helymeghatározó rendszereken alapul. Félreeső területeken elképzelhető, hogy a segélyhívásnak nincs vétele, ami meghiúsíthatja a működést.

A segélyhívás funkcióhoz szüksége az autóhoz párosítani egy mobilkészüléket, vagy vásárolni egy külön SIM kártyát?

Nem, az autó már fel van szerelve SIM-kártyával a segélyhívásokhoz és a műszaki hiba hívásokhoz. Nincs szükség külön mobiltelefonra.

Működik-e a segélyhívás, ha az autó gyújtás nélkül parkol?

Segélyhívást ilyen esetben is kezdeményezhet a járműben lévő piros SOS gomb megnyomásával. Ez vonatkozik a műszaki hiba hívásokra is, a fekete szerviz gomb megnyomásával. Ez akkor is lehetséges, ha a gyújtás ki van kapcsolva.
Automatikus segélyhívás akkor indul, ha a légzsák és az övfeszítő aktiválódik – ilyen automatikus hívás csak akkor jön létre, ha a gyújtás be van kapcsolva.

Használhatom a piros SOS gombot más célokra is? Például, ha tanácsra vagy információra van szükségem?

Nem, ez kizárólag vészhelyzetben használható, például balesetek, orvosi vészhelyzetek vagy életveszélyes helyzetek esetén. A piros SOS gomb más célokra történő használata visszaélésnek minősül, amiért akár bírság is kiszabható.

Műszaki hiba hívás

Hogyan működik a műszaki hiba hívás?

Ha több mint 2 másodpercig lenyomja a fekete szerviz gombot (a piros SOS gomb mellett), a rendszer kapcsolja annak az országnak az assistance szolgáltatóját, amelyben a járművet először nyilvántartásba vették (otthoni ország). Ha a műszaki hiba nem az otthoni országban történik, az otthoni assistance szolgáltató megszervezi a segítséget a tartózkodási helyhez legközelebbi szolgáltató segítségével.

Milyen adatokat küld a járművem?

A segélyhíváshoz hasonlóan az Európai Szabványügyi Bizottság által meghatározott "minimális adatkészlet” a műszaki hiba hívás során is továbbításra kerül. Ez tartalmazza az eset pontos helyét, a jármű alvázszámát (VIN) és típusát, a használt üzemanyagot, a pontos időt és a menetirányt. Ez különösen fontos az autópályák esetében.

Műszaki hiba hívás esetén a fenti adatkészlet kiegészül még néhány, a járműre vonatkozó adattal, melyek az assistance szolgáltató számára jelentenek hatékony segítséget.

Eldönthetem, hogy milyen adatokat továbbítson a jármű?

Az adatvédelmi beállításokat testreszabhatja az autójában. Műszaki hiba hívás esetén az autó infotainment rendszerétől függően Ön blokkolhatja a földrajzi helyzet továbbítását, vagy akár a teljes adatkészlet továbbítását is.

Milyen helyzetekben lehet megnyomni a fekete szerviz gombot?

A műszaki hiba hívást akkor használhatja, ha az alkatrészek vagy az elektromos rendszer hibája műszaki meghibásodást okoz. Műszaki hibának tekinthető a baleset által okozott kár, az akkumulátor lemerülése, vagy a jármű kulcsának sérülése is.

Használhatom-e a fekete szerviz gombot más célokra, amelyek nem műszaki hibával kapcsolatosak?

A fekete gomb csak műszaki hiba esetén használható. Az assistance szolgáltatón keresztül semmilyen más szolgáltatás nem érhető el.

Mindig működik a műszaki hiba hívás?

A műszaki hiba hívás vezeték nélküli telekommunikációs hálózatokon és műholdas helymeghatározó rendszereken alapul. Félreeső területeken elképzelhető, hogy a hívásnak nincs vétele, ami meghiúsíthatja a működést.

Párosítania kell a mobil eszközt a műszaki hiba híváshoz, vagy vásárolnom kell egy további SIM-kártyát?

Nem, az autó már fel van szerelve SIM-kártyával a segélyhívásokhoz és a műszaki hiba hívásokhoz. Nincs szükség külön mobiltelefonra.

Ki fizeti a országúti segélyszolgálatot?

Ha a járműre még él az Opel országúti segélyszolgálat szolgáltatása, és megfelel a feltételeknek, akkor az operátor díjmentesen küldi a helyszínre a professzionális csapatot. A részletekért tekintse át az Opel országúti segélyszolgálat szolgáltatás feltételeit. Ha már lejárt a járműre vonatkozó Opel országúti segélyszolgálat időszak, vagy olyan szolgáltatást venne igénybe amire nem vonatkozik az országúti segélyszolgálat, akkor előfordulhat, hogy a szolgáltatás igénybevételéért fizetni kell az assistance szolgáltatónak.

A műszaki hiba hívás mindenesetre ingyenes.
 

myOpel alkalmazás

Milyen mobileszközökre érhető el a myOpel alkalmazás?

A myOpel alkalmazás iOS és Android eszközökre érhető el.

Hogyan lehet letölteni és telepíteni a myOpel alkalmazást?

A myOpel alkalmazás a Google Play Áruházból és az Apple App Store-ból tölthető le.

Milyen információkat mutat a járművemről a myOpel alkalmazás?

Amint a telefon telepítette a myOpel alkalmazást, és Bluetooth-kapcsolaton keresztül kapcsolódik az autóhoz, Ön értesítést kap a futásteljesítményről, az üzemanyagszintről és az átlagos üzemanyag-fogyasztásról. Emellett emlékeztetőt kap a következő szerviz esedékességéről, valamint értesítést, ha technikai probléma merül fel.

Milyen információk vannak az útvonalaimról a myOpel alkalmazásban?

Amint a telefon telepítette a myOpel alkalmazást, és Bluetooth-kapcsolaton keresztül kapcsolódik az autóhoz, Ön értesítést kap a futásteljesítményről, az üzemanyagszintről és az átlagos üzemanyag-fogyasztásról. Emellett emlékeztetőt kap a következő szerviz esedékességérőA myOpel alkalmazás az utazások indulási, érkezési és vezetési idejét, illetve az utazás egyéb részleteit tartalmazza, például a megtett utat, az átlagos sebességet vagy üzemanyag-fogyasztást, a jármű utolsó helyzetét, vagy az indulási/érkezési helyzetet. Ennek köszönhetően az alkalmazás megmutathatja a parkoló járműhöz vezető utat, vagy navigálhat a parkolótól a célállomásig – például ha az úticél egy gyalogos övezetben található, vagy ha autóját a céltól távol parkolta le., valamint értesítést, ha technikai probléma merül fel.

Útvonalkezelés

A jármű helyzete nem megfelelően jelenik meg. Mi az oka?

A jármű akkor továbbítja az információkat a sofőr okostelefonjára (a myOpel alkalmazásba), amikor az autóban tartózkodik. Ha Ön megosztva használja a járművet valakivel, akkor mindig az utolsó sofőr okostelefonján lesz látható a legfrissebb állapot.

Az alkalmazás vezérelhet az autómhoz?

Igen, a myOpel alkalmazás megmutathatja a parkoló járműhöz vezető utat, vagy navigálhat a parkolótól a célállomásig – például ha az úticél egy gyalogos övezetben található, vagy ha autóját a céltól távol parkolta le.

Élő navigáció

Milyen funkciókat tartalmaz az Élő navigáció Plusz szolgáltatás?

Az Élő navigáció Plusz szolgáltatás valós idejű forgalmi információkat, üzemanyagárakat, parkolási információkat, online POI-keresést (látnivalók) és időjárási információkat tartalmaz. Elektromos járművek esetén az adatbázis az elektromos töltőoszlopokat is tartalmazza.

Mennyi ideig ingyenes a szolgáltatás a navigációs rendszeremhez?

A szolgáltatást az első három évben díjmentesen nyújtjuk. Ezután, ha szeretné, előfizethet a szolgáltatásra az OpelConnect Store-ban. A szolgáltatás mobilkommunikációs hálózaton és a GPS (Global Positioning System) műholdas hálózaton dolgozik. Nem minden szolgáltatás érhető el mindenhol (kiemelten a félreeső területeken), mindig, vagy minden járműben. A szolgáltatások elérhetőségét bizonyos körülmények korlátozhatják, amelyeket nem tudunk befolyásolni. Ha le szeretné mondani a szolgáltatást, vagy járműve eladását tervezi, értesítse ügyfélszolgálatunkat.

Hogyan juthatok hozzá a legfrissebb térképekhez Navi 5.0 IntelliLink (Crossland X, Grandland X) vagy Multimedia Navi Pro (Corsa, Zafira Life, Combo, Vivaro) rendszeremhez?

A frissítéseket letöltheti a myOpel ügyfélportálról, vagy beszerezheti Opel kereskedésénél is. Megjegyzés: Crossland X, Grandland X és Combo ügyfelek számára a térképfrissítések jelenleg ingyenesek, és negyedévente elérhetők. Ha kereskedésben kéri a telepítést, a folyamatért a kereskedés díjat számíthat fel.

Miért hasznosak a valós idejű forgalmi információk?

A valós idejű forgalmi adatok révén Ön mindig pontos és aktuális forgalmi információkkal tervezheti utazását. A forgalmi információk javítják az útvonaltervezés hatékonyságát és pontosabbá teszik az érkezési időre vonatkozó becslést, különösen hosszabb utak esetén. Az élő adatok pontosságát több mint 500 millió online eszköz adatai és napi több mint 5 milliárd forgalommérés biztosítja. A rendszer figyelmezteti a vezetőt az útvonalon előforduló eseményekre. A képernyő jobb oldalán kompakt és könnyen érhető formában jelennek meg adatok az útvonalon lévő összes eseményről, valamint a várható késésekről és a becsült érkezési időről.

Mit jelentenek az utcák színkódjai? Mi jelenik még meg a térképen a forgalmi adatokon kívül?

A térképen a forgalom haladását vizualizáljuk, sárgától sötétvörösig terjedő színskálával. Minél sötétebb a szín, annál nagyobb a forgalom az útszakaszon. A térképen egyéb információk is megjelennek, pl. lezárt szakaszok vagy építkezések, ha vannak ilyenek.

Mely utcákon érhető el valós idejű forgalmi információ?

A valós idejű forgalmi adatok a teljes közúthálózatot lefedik, de hatékonysági okokból az adatokat csak az aktív útvonal szempontjából releváns sávokra/utcákra jelenítjük meg.

Milyen gyakran frissülnek a forgalmi információk?

A frissítési gyakoriság kb. 2 perc.

Útvonaltervezéskor a navigáció automatikusan figyelembe veszi a forgalmi adatokat is?

Igen.

Útvonaltervezéskor a navigáció figyelembe veszi az időjárást is?

Nem, az időjárás-előrejelzést nem vesszük figyelembe.

Milyen információk érhetőek el az időjárásról?

A szolgáltatás az útvonalon, az úticélnál vagy az Ön által kiválasztott helyeken jeleníthet meg információkat a jelenlegi időjárási körülményekről, és a hőmérsékletről. A nagyítás szintjétől függően az időjárási viszonyok szimbólumokkal jelennek meg. Konkrét helyszínek esetében 5 napos előrejelzés is elérhető.

Mi a parkolási információk előnye?

A szolgáltatás valós idejű információkat nyújt az utcán kívüli parkolóhelyek rendelkezésre állásáról számos részt vevő parkolóház és hasonló létesítmény esetében. További információk is segítik Önt a legjobb hely kiválasztásában, például nyitvatartási idő, árak, fizetési módok vagy korlátozások. Törekszünk arra, hogy a parkolással kapcsolatos minden információk is valós időben legyen elérhető, egyes esetekben azonban késések fordulhatnak elő olyan események miatt, amelyek felett nincs befolyásunk

Milyen gyakran frissítik a parkolási információkat?

A frissítési gyakoriság kb. 2 perc.

Hogyan indíthatom el a navigációs rendszert, hogy egy ingyenes parkolóhelyre vezessen?

A navigációs szimbólumra kattintva könnyedén kiválaszthatja a kiválasztott parkolót célállomásként. A parkolási információk csak a rendszerben részt vevő parkolóhelyek számára állnak rendelkezésre.

Milyen információk érhetőek el az üzemanyagárakra vonatkozóan?

A szolgáltatás valós idejű árinformációkat mutat az elérhető üzemanyagtípusokra vonatkozóan. Ez lehetővé teszi a sofőr számára a legközelebbi illetve a legmegfelelőbb töltőállomás kiválasztását. Az üzemanyagárak a részt vevő töltőállomásokra vonatkozóan érhetők el.

Milyen gyakran frissítik az üzemanyagárakat?

A valós idejű forgalmi információkhoz hasonlóan az üzemanyagárak adatbázisa kb. 2 percenként frissül.

Azt is láthatom, milyen üzemanyagok elérhetőek?

Igen, megtalálhatja az összes üzemanyagtípust, amely az adott töltőállomáson rendelkezésre áll. A beállításokban megadhatja a kívánt üzemanyag típusát is, ebben az esetben a térképen mindig az Ön által választott üzemanyagtípus árai jelennek meg.

Hogyan kezdjem el a navigációt a legközelebbi benzinkúthoz?

A navigációs ikonra kattintva könnyedén kiválaszthatja a töltőállomást a navigációs rendszer célállomásaként.

Mit jelent az online POI-keresés?

A POI-k (érdekes helyek) online keresésével gyorsan megtalálhatja a kívánt helyet, a legfrissebb információk között keresve. Kereshet kategória vagy név szerint, és egyszerűen kiválaszthatja a POI-t a navigációs rendszer célállomásaként is.

Milyen információkat nyújt az online POI-keresés?

A szolgáltatás a legfrissebb és leghasznosabb információkat tartalmazza a kiválasztott POI-ról, például telefonszámot, címet, nyitvatartási időt és rövid ismertetést, ha rendelkezésre áll. A POI-t a címlistába is elmentheti.

Milyen előnyei vannak a Közúti biztonsági figyelmeztetéseknek?

A szolgáltatás a veszélyzónákra és a sebességmérő kamerákra vonatkozó figyelmeztetéseket tartalmaz, minden esetben megfelelve a helyi országban érvényes jogszabályoknak.

Ez a szolgáltatás minden európai országban elérhető?

A szolgáltatás a legtöbb európai országban elérhető, Németországban és Svájcban viszont nem, melynek jogi oka van. Ha a szolgáltatás jogi okból nem érhető el egy adott országban, a szolgáltatás kimaradásáért nem vállalunk felelősséget.

Milyen információkat nyújt a közúti biztonsági figyelmeztetés?

A figyelmeztetés a veszélyzónákra és a sebességmérő kamerákra vonatkozik, ilyen esetekben a sebesség körültekintőbb megválasztása javasolt. A szolgáltatáshoz előfizetés szükséges. Jogi okokból ez a szolgáltatás nem minden európai országban elérhető.

Új veszélyzónát / sebességmérési helyszínt fedeztem fel az útvonalamon, amelyet nem jelzett a navigációm. Jelenthetem az új veszélyzónát / sebességmérést a többi felhasználónak?

Igen. Új veszélyzóna vagy sebességmérési helyszín a hangvezérlés gomb megnyomásával jelezhető.

Távoli elérés

Milyen funkciókat tartalmaz a Távoli elérés szolgáltatás?

A Távoli elérés szolgáltatással a myOpel alkalmazáson keresztül ellenőrizheti az akku töltöttségét és az aktuális hatótávot. Töltés közben ellenőrizhető a töltés sebessége és a hátralévő töltési idő is. A töltés indítása későbbre is ütemezhető, ehhez egy konkrét időpont megadása szükséges. A Távoli elérés szolgáltatással elérhető az előkondicionálás funkció is, mely az utastér komfortos hőmérsékletét állítja be. Az előkondicionálás működhet azonnali indítással vagy előre beállított időpontra is.

A jármű töltőre csatlakoztatásakor a töltés azonnal elindul. Hogyan állíthatom meg, és ütemezhetem a töltés kezdetét egy későbbi időpontra?

A töltési funkciókat a myOpel alkalmazásban érheti el. Ha kiválasztja az időzített töltést, a jármű töltése megáll, és a beállított időponttól folytatódik.

Megállíthatom a töltést távolról a Távoli elérés szolgáltatással?

Igen, a töltés megállítása és elindítása lehetséges. A myOpel alkalmazásban állítsa be az időzített töltést, ekkor a töltés megáll, és a beállított időpontban folytatódik.

Küld értesítést a myOpel alkalmazás, ha a töltés elkészült, vagy bármilyen okból megszakadt?

Igen, az alkalmazás mindkét esetben küld értesítést, akkor is, ha a töltöttség elérte a 100%-ot, és akkor is ha a töltés megszakad, például áramkimaradás vagy egyéb hiba miatt.

Az áramszolgáltató éjjel kedvezőbb áron számlázza számomra az áramot. Hogyan időzthetem a töltést az éjszakai órákra?

A myOpel alkalmazásban beállítható az időzített töltés, amivel a töltés kezdete az egyedi igényekre szabható.

Az előkondicionálás használatakor konkrét célhőmérséklet is beállítható?

Nem, viszont az autó automatikusan komfortos hőmérsékletet fog biztosítani a beltérben. Ez fűtést és hűtést is jelenthet, az aktuális külső hőmérséklet függvényében.

Az előkondicionálás használatakor mennyi ideig tart felfűteni vagy lehűteni az autóm belterét?

A belső komforthőmérséklet eléréséhez szükséges idő nagymértékben függ a külső és a belső hőmérséklet aktuális különbségétől. Ha az előkondicionálást egy konkrét időpontra időzítjük, a fűtés vagy hűtés 45 perccel a megadott időpont előtt indul, hogy a kívánt időpontra mindenképp elérje a komforthőmérsékletet. Ha a megadott időpontban nem indulnak el az autóval, a rendszer további 10 percig fenntartja a komforthőmérsékletet.

Hatással van az előkondicionálás használata a hatótávra?

A beltér fűtése vagy hűtése sok energiát fogyaszt, így a hatótáv szempontjából kifejezetten előnyös, ha az előkondicionálás során a jármű csatlakoztatva van egy töltőhöz, hiszen így a szükséges energiát nem az akkuból, hanem az elektromos hálózatból veszi fel a rendszer. Ha már induláskor kellemes a belső hőmérséklet, akkor a fűtés/hűtés az indulást követően már nem fogyaszt jelentős energiát, az így megtakarított energia pedig növeli a hatótávot. Az előkondicionálás a myOpel alkalmazásból indítható, vagy időzíthető.

Hatással van a légkondicionáló illetve más fedélzeti rendszer használata a hatótávra?

A légkondicionáló, és más fedélzeti rendszerek, mint például az infotainment rendszer, vagy az ülésfűtés, mind energiát fogyasztanak, így a használatuk kismértékben bár, de csökkenti a hatótávot. Az előkondicionálás funkció használatát erősen ajánljuk, hiszen érzékelhető hatótáv takarítható meg azzal, ha a jármű beltéri hőmérsékletét a rendszer előre felfűti/lehűti, amíg az autó még a töltőhöz van csatlakoztatva.

Milyen körülmények között férhetek hozzá a járművemhez a myOpel alkalmazásból?

A járműnek mobilhálózat által lefedett területen kell tartózkodnia. A jármű számára küldött parancsok eltárolódnak, így érvényben tudnak maradni akkor is, ha a jármű esetleg kikerül a mobilhálózati lefedettség alól.

Több különböző mobileszközről is használhatom a Távoli elérés funkciót?

Igen, abban az esetben, ha ugyanazt a felhasználói fiókot használja, és mindkét eszközön elvégzi az aktiválási folyamatot, ahol az eszközt és a kulcsot a járműben egymáshoz rendeli. Az elsőként aktivált mobileszköz tulajdonosa hozzá kell járuljon a második mobileszköz használatához.